HTML

Online tréning

Segítség mindazoknak, akik kezdők az üzletkötésben és azoknak a profiknak, akik ezt még jobban szeretnék csinálni.....

Friss topikok

  • Online tréner: @titkarnomami: Kedves kommentelő ! Az alap kérdések egyikét tetted fel, amely ,,megér egy misét" h... (2009.06.04. 12:58) Az első lépések
  • stexes: Üdv mindenkinek ! Örülök a blognak, bár én már a 20-% hoz tartozom tudom, hogy segítség nélkül ez... (2009.06.03. 22:24) Bemutatkozó

Archívum

Partnerek

2009.06.05. 23:04 Online tréner

Az első lépések 2

Célpiacok

Múltkori írásunkban már érintettük a célpiac, vásárlói célcsoport meghatározásának általános elveit, most egy kicsit ki is bontjuk a témát.Visszatérvén az eredeti gondolathoz, ha pl. fűnyírót értékesítesz akkor a célpiacod nem a panelban élő városlakó lesz aki zöld területtel csak parkban találkozik, hanem, azok az emberek akik családi házzal, abban kis kerttel rendelkeznek. Fontos szegmentációs  szempont lehet a földrajzi távolság is pl. ha kozmetikai szereket értékesítesz, akkor egy termék vagy termék bemutató miatt nem utazol el az ország másik végébe, az alacsony profit miatt ez nem éri meg, de a szomszéd utcába még igen.  Fontos szegmentációs szempont lehet a termék ára. Ebben a témakörben is többféleképpen gondolkodhatsz : ha nagyobb értékű termékkel szolgáltatással foglalkozol, amelynek szűkebb a piaca pl. yachtot értékesítesz, akkor célszerű elit clubokban, vagy golfpályákon forgolódnod, nem a telefonkönyvből próbálkoznod.  Alapesetben fontos azt megvizsgálnunk, mindkét szegmensben (termék, vagy szolgáltatásértékesítés), hogy a konkurencia milyen szinten van jelen, mekkora aktivitást mutat. Az alacsony aktivitásuk lehet nekünk kedvező piaci jel, de mutathatja azt is, hogy az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban nincs igazán komoly felvevő piac. A már itt tevékenykedő versenytársak is csak alig profitot termelnek, csak kivárásra játszanak.  Nem biztos, hogy akkor nekünk érdemes ide beszállni. Azt érdemes figyelembe venni, hogy konkurenciát, piaci konkurenseket minden jó profitot termelő üzletben találunk. 

 

A témával kapcsolatosan a további információkat a hamarosan induló oldalunkon fogsz találni.

 

Online tréner

 

Szólj hozzá!

Címkék: értékesítés piackutatás sales piacok


A bejegyzés trackback címe:

https://onlinesales.blog.hu/api/trackback/id/tr91166480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása