Célpiacok
Múltkori írásunkban már érintettük a célpiac, vásárlói célcsoport meghatározásának általános elveit, most egy kicsit ki is bontjuk a témát.Visszatérvén az eredeti gondolathoz, ha pl. fűnyírót értékesítesz akkor a célpiacod nem a panelban élő városlakó lesz aki zöld területtel csak parkban találkozik, hanem, azok az emberek akik családi házzal, abban kis kerttel rendelkeznek. Fontos szegmentációs szempont lehet a földrajzi távolság is pl. ha kozmetikai szereket értékesítesz, akkor egy termék vagy termék bemutató miatt nem utazol el az ország másik végébe, az alacsony profit miatt ez nem éri meg, de a szomszéd utcába még igen. Fontos szegmentációs szempont lehet a termék ára. Ebben a témakörben is többféleképpen gondolkodhatsz : ha nagyobb értékű termékkel szolgáltatással foglalkozol, amelynek szűkebb a piaca pl. yachtot értékesítesz, akkor célszerű elit clubokban, vagy golfpályákon forgolódnod, nem a telefonkönyvből próbálkoznod. Alapesetben fontos azt megvizsgálnunk, mindkét szegmensben (termék, vagy szolgáltatásértékesítés), hogy a konkurencia milyen szinten van jelen, mekkora aktivitást mutat. Az alacsony aktivitásuk lehet nekünk kedvező piaci jel, de mutathatja azt is, hogy az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban nincs igazán komoly felvevő piac. A már itt tevékenykedő versenytársak is csak alig profitot termelnek, csak kivárásra játszanak. Nem biztos, hogy akkor nekünk érdemes ide beszállni. Azt érdemes figyelembe venni, hogy konkurenciát, piaci konkurenseket minden jó profitot termelő üzletben találunk.
A témával kapcsolatosan a további információkat a hamarosan induló oldalunkon fogsz találni.
Online tréner
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.