Célpiacok
Folytatván a múltkori gondolatainkat a célpiacok meghatározásában. Beszéltünk már földrajzi célpiac meghatározásról, ár alapú célpiac meghatározásról, most beszéljünk egy másik tényezőről az idő alapú célpiac meghatározásról, illetve ejtsünk szót egy nagyon fontos momentumról a termék forgási sebességéről is, hiszen pl: zongorát értékesíteni magas haszonkulccsal nagyon kellemes tevékenység lehet, a profit is szépen alakúl rajta, csak itt jön a képbe az ídő faktor. Ugyanannál az ügyfélkörnél ezt az üzleti eredményt, értékesítést milyen gyakorisággal tudom megismételni. Valószínüleg nem túlzottan gyakran, tehát nagyon dinamikusan kell az ügyféllistámat bővítenem ahhoz, hogy profitábilis legyek. Ez az árú alacsony forgási sebességéből, de szűk ügyfélköréből is adódva elég nehéz feladat. Nézzük a másik oldalát az éremnek. Olyan termékek, amelyek mindenkinek szólnak pl: élelmiszerek, vegyiáruk, ruházati cikkek. Jellemzőjük a fajlagosan db/profit elérhető nyereségük nem hasonlítható a zongorához, ugyanakkor mindíg és mindenkinek szüksége van rájuk. És forgási sebességük nagyon magas. Mindenki döntse el magában, hogy neki melyik irány szimpatikusabb, mindkettőnek vannak előnyei, hátrányai is......
A témával kapcsolatosan a további információkat a hamarosan induló oldalunkon fogsz találni.
Online tréner
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.